reklama

Stvor si svojho boha

V jednom časopise – nepamätám si už v ktorom – som raz čítal rozhovor so známym a kontroverzným českým sexuológom Dr. Radimom Uzlom. Redaktor sa ho v závere interview spýtal, či verí v Boha. Odpovedal: „Áno, ale určite nie v toho rímskokatolíckeho.“

Písmo: A- | A+
Diskusia  (230)

Keď sa dnes spýtate bežných ľudí, či veriav Boha, väčšina vám odpovie kladne. Veria v neho nielen návštevnícicirkví, ale aj ľudia, ktorí s cirkvou nemajú nič spoločné. Veria v boha,ktorého možno nevedia bližšie zadefinovať ani pomenovať, ale jednoducho prijímajúfakt, že nad nami je nejaká „sila“, ktorá to tu všetko dala do pohybu. Somkresťan a tak moja predstava Boha je dosť jasná. Rád by som zdôraznil, ženemám nič proti tým, ktorí túto predstavu nemajú. Každá ľudská bytosť má svojudôstojnosť a hodnotu. Ďalšia kategória sú tí, ktorí majú svoju predstavu bohadosť jasnú, no odlišnú od „klasického chápania“. O nich neskôr.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Kresťanský“ Boh je pre mňa v prvom rade Bohosobný. Viera pre mňa neznamená zvyk chodiť do kostola, pretože sa to patrí,nejaké tajomné rituály či mágiu... A ani si nemyslím, že byť veriacimznamená byť rigidným, nudným či automaticky pokrytcom (nie vo väčšej miere akou ľudí mimo cirkvi – už teraz sa teším na tie „príjemné reakcie“, ktoré súpod každým článkom a snažia sa ma presvedčiť o tom, že ním už z princípumusím byť, lebo veď všetci kresťania sú iba pokrytci). Vzťah s Kristom jeniečo, čo ma posúva, mení moje videnie sveta, mení mňa samého a je pre mňamotorom ísť ďalej. Je to vzťah, obojstranná komunikácia (a zasa ďalšie„príjemné komentáre“). Nie vždy s ním dokážem držať krok.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Teraz však k spomínanej kategórii ľudí, ktorímajú svoju predstavu Boha veľmi svojráznu a veľmi ďalekú nejakémunáboženstvu. Ich boh je často „dobrý strýčko“. Je to niekto, kto ťa potľapká popleci, nech urobíš sebe väčšiu blbosť. Boh veľmi tolerantný, chápavýa najmä nekonfliktný, nemajúci žiadne nároky. Nie je to boh, ktorý by sati nejako extra staral do svedomia. Väčšinou ti všetko odobrí. Ísť si za svojímcez mŕtvoly? V pohode. Byť egoista? Jasné, veď boh nechce, aby som satrápil. Potraty? Žiaden problém, slobodná vôľa nám od neho daná. Sex na jednunoc? Neva. Cirkev? Fuj, veď boh sám s tým nemá určite nič spoločné.Okultizmus a mágia? Jasan, veď aj boh patrí do kategórie neznámych síl.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Máme slobodu vyznania a som rád, že každý máslobodu veriť v to, čo chce. No predsa sa len nezbavím pocitu, že takýtoboh je o ničom. Je veľmi populárny – ostatne ako všetko, čo si človekstvoril sám a čo mu necháva priestor k tomu, aby konal nezávislepodľa svojej chuti. Ten kresťanský Boh totiž takéto veci neumožňuje. Mnohé jehorozhodnutia sú veľmi nepopulárne a až príliš náročné.

PS: Boh s B – kresťanský Boh, boh s b –bližšie nešpecifikovaný.

Michal Sedláček

Michal Sedláček

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pele-mele zo života... Zoznam autorových rubrík:  Strasti sociálneho pracovníkaVieraPolemikaPolitika

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu