reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Michal Sedláček

Michal Sedláček

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pele-mele zo života... Zoznam autorových rubrík:  Strasti sociálneho pracovníkaVieraPolemikaPolitika

reklama

Polemika

Oskar Dobrovodský – tajný agent v službách fašizmu?

Michal Sedláček

Oskar Dobrovodský – tajný agent v službách fašizmu?

Nech sa pozerám, ako sa pozerám, na tom včerajšom Dobrovodskom oblečení nevidím ani hákový kríž, ani znaky SS, ani číslo 88, ani ľudácky kríž. Ba ani lebku nemá vyholenú. Jednoducho povedané, Oskar Dobrovodský je špičkový tajný agent v službách nacizmu, fašizmu, ľudáctva a extrémizmu. Vie sa skvelo maskovať, musel to byť ťažký výcvik... James Bond je len slabý odvar...

  • 14. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 12 862x
  • 163
Ad: Kotleba ani netuší, čo s Rómami. My áno

Michal Sedláček

Ad: Kotleba ani netuší, čo s Rómami. My áno

Keďže som sociálny pracovník, ktorý pracuje aj s Rómami (a aj asociálmi), so záujmom som si prečítal príspevok p. Bihariovej, ktorý bol zverejnený na sme.sk.

  • 3. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 64
Môj pohľad na exkomunikovaných

Michal Sedláček

Môj pohľad na exkomunikovaných

Celá táto kauza pôsobí maximálne nešťastným dojmom: traja mladí kňazi (v podstate ešte novokňazi) a jeden diakon spíšu akési vyznanie viery, ktoré predložia biskupom a ultimátne od nich žiadajú verejné prihlásenie sa k svojmu „krédu". Tí tak neurobia a mladí kňazi sú suspendovaní a exkomunikovaní.

  • 26. jan 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 50
Minarety

Michal Sedláček

Minarety

V posledných dňoch sa strhlo veľa kriku kvôli švajčiarskemu referendu, v ktorom sa občania vyslovili proti stavaniu minaretov na území svojej krajiny. Tento problém má mnoho rôznych aspektov a väčšinou je vnímaný veľmi emocionálne.

  • 3. dec 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
Trochu ironicky o ekuméne

Michal Sedláček

Trochu ironicky o ekuméne

Občas ma chytí taká zvláštna nálada a začnem premýšľať nad vecami, ktoré ma bežne vôbec netrápia. Teraz nedávno ma tak napadlo pár myšlienok ohľadom ekumenizmu kresťanských cirkví.

  • 9. feb 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
reklama
Stvor si svojho boha

Michal Sedláček

Stvor si svojho boha

V jednom časopise – nepamätám si už v ktorom – som raz čítal rozhovor so známym a kontroverzným českým sexuológom Dr. Radimom Uzlom. Redaktor sa ho v závere interview spýtal, či verí v Boha. Odpovedal: „Áno, ale určite nie v toho rímskokatolíckeho.“

  • 5. dec 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 230
O kázaní

Michal Sedláček

O kázaní

Ježišov spôsob kázania veľmi dobre vystihujú tieto verše (Mt 7,28 – 29): Keď Ježiš skončil tieto reči, zástupy žasli nad jeho učením, lebo ich učil ako ten, čo má moc, a nie ako ich zákonníci.

  • 23. nov 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 437x
  • 42
(Ne)dôveryhodná cirkev?

Michal Sedláček

(Ne)dôveryhodná cirkev?

Pri občasných debatách s vrstovníkmi a niekedy aj spolužiakmi o náboženstve, viere, cirkvi a Bohu často počúvam „dogmu matrikových kresťanov“, ktorá znie: „Boh áno, ale cirkev nie.“

  • 12. jún 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 59
Hrdinovia viery

Michal Sedláček

Hrdinovia viery

Veľa bežných ľudí chodiacich po tomto svete má dôvod mať depku z toho, že nespĺňa kritériá úspešnosti ľudskej spoločnosti. Úspešným totiž často znamená chodiť na vychytenú školu, mať výhodné postavenie vo firme, čo najvyšší možný plat a čo najrýchlejší kariérny postup, byť obľúbený, obklopený kopou priateľov, mať „cool“ oblečenie a auto a byť aspoň trocha pekný ako Brad Pitt či Angelina Jolie. A tak mnoho ľudí robí všetko možné i nemožné, aby boli podľa merítok tohto sveta „in“. (Nielen) ženské magazíny poskytujú „rýchlonávody“, ako sa zmeniť zo dňa na deň a očariť celé okolie.

  • 28. máj 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 983x
  • 11
Moja frustrácia z kresťanstva

Michal Sedláček

Moja frustrácia z kresťanstva

... alebo čo ma fascinuje na tesárovi z Nazareta... V tejto krátkej úvahe mi nejde o teológiu, ani o polemiku praxe rôznych denominácií. Je to iba moje zamyslenie nad tým, ako sa nám darí žiť Ježišovo evanjelium, ako sa nám darí sa mu podobať.

  • 2. máj 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 598x
  • 17
reklama
SkryťZatvoriť reklamu